21Juliol2017

Sou aquí: INICI Notícies Actualitat El servei local de teleassistència tanca el 2016 amb una trentena de beneficiaris

El servei local de teleassistència tanca el 2016 amb una trentena de beneficiaris

29 veïns i veïnes es van beneficiar l'any 2016 d'aquesta prestació que ofereix la Diputació de Girona i que permet millorar l'autonomia, seguretat i qualitat de vida de les persones que viuen soles o passen moltes hores sense companyia. Per sol·licitar aquest programa, cal contactar amb Serveis Socials de l'Ajuntament.

En el marc del compromís i la voluntat de treballar per als palsencs i palsenques, i en especial amb aquells col·lectius vulnerables, com en aquest cas la gent gran, la Regidoria d'Acció Social disposa d'un servei local de teleassistència, una prestació que permet a les persones usuàries entrar en contacte amb una central d'alarmes a través de la línia telefònica.

Descripció del servei

Els usuaris porten un penjoll que es connecta al telèfon fix i té una autonomia d’uns 80 metres, de manera que si pateixen alguna caiguda o qualsevol incident només han de prémer el botó que hi ha al penjoll i, immediatament després, el centre d'atenció rep l'alerta, identifica l'usuari, mira de contactar-hi i, segons l'emergència, avisa els serveis mèdics, els familiars o desplaça els seus professionals fins al domicili. D'aquesta manera, s'ofereix una atenció a distància i permanent durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any, assegurant una resposta ràpida a les eventualitats que puguin sorgir i mobilitzant els recursos comunitaris existents. Una altra funció d'aquest servei és la possibilitat d'instal·lar dispositius de seguretat que alerten automàticament si es detecten condicions anòmales com fum, gas o manca de moviment. També es fan trucades i visites de seguiment en què els tècnics col·laboren en activitats quotidianes, com pot ser el fet de prendre la medicació de forma adequada. En paraules del regidor d'Acció Social, Martí Duran, aquest servei "vol donar resposta a l'aïllament i solitud de moltes persones grans, a més de donar tranquil·litat a les seves famílies".

Valoració del servei

L'Ajuntament valora molt positivament l'atenció i acompanyament que s'està realitzant i continua treballant per oferir més i millors eines dirigides a les persones en situació de risc d'exclusió social. El consistori, a més, anima els veïns i veïnes a fer ús del servei amb la voluntat de garantir l'autonomia, seguretat i qualitat de vida de les persones que viuen soles. Per sol·licitar el servei local de teleassistència, cal demanar hora als Serveis Socials de l’Ajuntament, trucant al telèfon 639 028 243, de dilluns a divendres, en horari de 9 a 14 hores. El cost del servei és de 6,32€ al mes. 

Memòria de l'any 2016

29 veïns i veïnes de Pals es van beneficiar d'aquest servei ofert per la Diputació de Girona durant l'any 2016. La majoria d'aquestes persones tenen més de 85 anys, mentre que el terç restant d'usuaris se situa en edats compreses entre 64 i 84 anys. L'Ajuntament informa que durant aquest període anual es van haver de mobilitzar 10 emergències -8 sanitàries i 2 socials- i les unitats mòbils del servei van realitzar un total de 53 visites als domicilis palsencs.

El Centre d'Atenció va gestionar un total de 933 trucades de Pals, de les quals 157 es van realitzar per rebre informació sobre recursos, atenció d'emergències o disposar d'acompanyament en la solitud. D'altra banda, el servei va realitzar 355 trucades als usuaris per conèixer el seu estat personal i controlar convalescències, i 71 trucades més de seguiment d'agenda amb l'objectiu de recordar cites mèdiques o la presa de medicaments, fer l'acompanyament en un procés de dol o felicitar l'aniversari, entre altres motius.