16Desembre2017

Sou aquí: INICI Notícies Actualitat L’EBM Quermany Petit aprova amb una nota d’excel·lent

L’EBM Quermany Petit aprova amb una nota d’excel·lent

La valoració global del curs 2016/2017 per part de les famílies del centre millora respecte la del curs 2015/2016 en 0,5 punts, situant-se fins els 9,2 punts sobre 10. Les xifres es desprenen de l’enquesta elaborada per l’escola bressol municipal i que posen de manifest, novament, el funcionament satisfactori de l’EBM.

L’Ajuntament de Pals i l’Escola Bressol Municipal Quermany Petit treballen de la mà per oferir a les famílies del municipi un projecte educatiu participatiu i obert i unes instal·lacions de primera qualitat que permetin donar suport al desenvolupament personal dels infants i fomentar-ne les seves aptituds i habilitats.

Fruit d’aquest ferm compromís i de la voluntat de seguir creixent, el centre ha elaborat una enquesta interna per conèixer de primera mà quina és la valoració que fan els pares i mares del funcionament de l’EBM durant el passat curs 2016/2017, el segon en el que l’escola va treballar en el nou edifici situat al carrer Quermany. Des de l’EBM Quermany Petit i la Regidoria d’Ensenyament donen les gràcies a totes les famílies que han participat en la consulta per a la seva implicació i interès. Totes les opinions recollides seran tingudes en compte de cara a la millora contínua del servei que s’ofereix als palsencsi palsenques.

Les famílies puntuen el centre amb una nota d’excel·lent

Les respostes recollides a través de l’enquesta han permès diagnosticar que els pares i mares enquestats fan una valoració global del curs 2016/2017 de 9,2 punts sobre 10, 0,55 punts més que el curs 2015/2016 (8,65 punts). En aquest sentit, l’aspecte més ben valorat –amb una mitjana de 9,4- són els espais de l’escola (aules, menjador, pati, dormitori...), seguit de la tasca de l’equip educatiu i la seva relació amb les famílies (9,3); l’atenció personalitzada i les entrevistes individuals (9,2); les activitats per a les famílies (8,7); i els horaris (8,3).

L’EBM Quermany Petit gaudeix d’un important reconeixement al municipi

Al voltant del 90% dels infants entre els zero i els dos anys nascuts a Pals aquests darrers anys han anat a l’escola bressol municipal. Un indicador objectiu que concorda amb els resultats de l’enquesta, que posen de manifest que l’EBM té un grau de reconeixement i confiança molt elevat entre les famílies palsenques.

Aquestes dades encoratgen l’equip de govern, l’EBM Quermany Petit i Suara Cooperativa –entitat gestora del servei fins al curs 2019/2020- a seguir apostant per aquest exitós projecte fonamentat en quatre eixos: les instal·lacions de primera qualitat, un equip educatiu motivat i en formació contínua, una organització rigorosa i constantment avaluada i revisada, i una escola oberta i participativa.

El centre adopta novetats de caràcter pedagògic i organitzatiu

Al llarg del curs 2016/2017, l’Escola Bressol Municipal Quermany Petit va començar a treballar amb aules mixtes que agrupen els infants pel tipus d’activitats que realitzen i segons el seu nivell de desenvolupament, i no pas segons la data de naixement. Amb aquesta mesura, el centre pretén afavorir la interrelació entre els nens i nenes i les educadores.

En paral·lel, l’EBM –amb la col·laboració de l’AMPA i de pares i mares voluntaris- també ha dut a terme un replantejament de les aules i dels espais del pati amb l’objectiu de diversificar el programa d’activitats.

Finalment, també s’aposta per potenciar la vessant educativa del servei de menjador, amb l’habilitació d’una nova educadora de reforç; per aprofundir en l’autonomia dels infants; per reforçar la formació continuada de l’equip educatiu; i per millorar la gestió mitjançant la introducció de l’aplicació Kinder-TIC.

L’AMPA reforça el seu vincle amb el centre

L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes de l’Escola Bressol va participar activament al llarg del curs passat en diverses sortides i festes populars;  com ara l’espai La Tribu, una activitat realitzada fora de l’horari escolar consistent en trobades de pares i fills per compartir jocs i intercanviar experiències.