En relació als diversos talls de subministrament elèctric que s’han anat succeint durant tot el 2019, l’ajuntament ha iniciat els tràmits i gestions següents:
- El mes d’agost de 2019 es va enviar una queixa a ENDESA sol·licitant una reunió amb el responsable de la xarxa de distribució de la zona del Baix Empordà, i demanant informació sobre les mesures adoptades en relació als fets exposats
- El mateix mes d’agost també es va enviar un comunicat al Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, sol·licitant la intervenció de la Generalitat.
- El mes de setembre de 2019 es va mantenir una reunió amb els responsables de xarxa de distribució que ens van informar de les inversions realitzades i la normativa que regula la seva activitat.
Segons la seva informació, a 16 de setembre, el subministrament es troba dins els límits de qualitat.
No obstant, després d’aquesta reunió es van produir més talls de subministrament: 23 de novembre (1 hora i mitja), 25 de novembre (12 hores).
Per aquest motiu, en aquest mes de gener, hem reiterat el nostre desacord amb el nivell de qualitat del subministrament tant a la companyia distribuïdora, com al Departament d’Empresa i Coneixement, l’Agència Catalana de Consum, l Síndic de Greuges, reclamant una major inversió i millor manteniment de la xarxa elèctrica.
A banda d’això, informem que l’Ajuntament no pot intervenir en les reclamacions econòmiques dels possibles danys ocasionats a cadascun dels abonats pels talls de subministrament.