Pals aborda els principals reptes de seguretat i convivència a la Junta de Seguretat Local

29/05/2026

Aquest matí s’ha reunit la Junta de Seguretat Local de Pals per fer balanç de la situació de la seguretat al municipi, analitzar la coordinació entre els diferents cossos de seguretat i preparar els dispositius de cara a la temporada turística.

 

La reunió ha estat presidida per l’alcalde de Pals i ha comptat amb la participació del director dels serveis territorials d’Interior a Girona, Eduard Adrobau, així com el cap de la Policia Local de Pals, la caporal i el cap de torn. També hi ha participat comandaments dels diferents cossos policials i d’emergències que operen al municipi: Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Agents Rurals, Guàrdia Civil i Policia Nacional.

Durant la reunió, els diferents cossos han presentat les seves memòries d’actuació del darrer semestre i han compartit les línies de treball i coordinació previstes per als mesos vinents, especialment davant l’increment d’activitat associat a la temporada turística.

La Junta de Seguretat Local és l’òrgan de coordinació en què les diferents administracions i cossos de seguretat analitzen l’estat de la seguretat pública al municipi, defineixen prioritats i planifiquen accions conjuntes de prevenció i actuació. Aquest espai de treball permet reforçar la coordinació entre els diferents cossos policials, els serveis d’emergència i la resta de serveis públics que operen al territori per donar una resposta més eficient a les necessitats del municipi.