Pals commemora el 8M amb tres activitats

27/02/2026

Tindran lloc al llarg del mes de març.

El Dia Internacional de les Dones, el 8 de març, s'ha convertit en una data ineludible en el calendari de Pals. Amb l'objectiu de conscienciar la població sobre les desigualtats que pateixen les dones en diferents àmbits, l'Ajuntament organitza una programació d'activitats al llarg del mes de març.

La primera és un taller de defensa personal femenina el 7 de març. Tindrà lloc a l'Aula de Formació, de dos quarts de 10 del matí a la una del migdia. Està pensat perquè dones majors de 14 anys aprenguin a protegir-se de qualsevol agressió i a actuar en cas d'emergència. Les places són limitades i cal reservar lloc al WhatsApp 609 027 708.

La Biblioteca Municipal de Pals acollirà la segona proposta. El 12 de març organitza un taller d'estampació de tote bags amb tècniques de brodats i punts bàsics. És una iniciativa gratuïta adreçada a majors de 16 anys. Cal inscriure-s'hi amb un correu electrònic a biblioteca@pals.cat, indicant-hi el títol del taller, el nom i els cognoms, i el telèfon de contacte.

I per tancar la programació, una proposta d'arts escèniques. El monòleg A la taula de la cuina, de Teresa Gelpí, reflexiona sobre el dret al propi cos i la maternitat. L'entrada és lliure i gratuïta fins a esgotar l'aforament. Es farà a l'Auditori de Ca la Pruna, el 20 de març, a les vuit del vespre. 

La programació està pensada per remoure consciències i, alhora, generar espais de trobada entre dones que intercanvien experiències i enforteixen els vincles.