Pals rep dos distintius del Pla d'Accessibilitat Turística del Baix Empordà

20/05/2026

El Castell de Calonge va acollir el 19 de maig el lliurament dels distintius del Pla d’Accessibilitat Turística del Baix Empordà. A l’acte s’ha premiat un total de 42 empreses i serveis públics que promouen un turisme inclusiu a la comarca. Pals n’ha rebut dos: un per l’oficina de turisme i un altre per l’itinerari del nucli antic.

En l'acte es van entregar diplomes acreditatius als establiments reconeguts, així com adhesius identificatius que indiquen el tipus d’accessibilitat que ofereixen. Els distintius contemplen adaptacions per a persones amb discapacitat visual, auditiva i cognitiva. També estan dirigits a persones usuàries de cadira de rodes o amb mobilitat reduïda i a famílies amb necessitats especials.

Turisme per a tothom al Baix Empordà

A l’acte també s’ha presentat la nova publicació Turisme per a tothom al Baix Empordà, un recull de les empreses i serveis turístics de la comarca que han superat la visita de validació de l’accessibilitat feta per una empresa especialitzada. La guia inclou les 42 propostes distingides: una empresa d’activitats d’oci, tres bars i restaurants, un habitatge d’ús turístic, sis hotels, cinc museus, 12 oficines de turisme, un monument, quatre cales i platges, quatre itineraris per centres històrics, quatre recorreguts per la natura i una gimcana infantil.

La publicació s’ha editat en català, castellà, anglès i francès i es distribueix a través de les oficines de turisme i els ajuntaments de la comarca. El material també està adaptat perquè ho puguin consultar persones invidents. Es pot trobar digitalment a la pàgina web turística comarcal visitemporda.com.