Pals rep el distintiu de qualitat turística en destinació de mans del Consell Comarcal

22/02/2023

Pals rep el distintiu de qualitat turística en destinació (SICTED) de mans del Consell Comarcal del Baix Empordà

Avui, dimecres 22 de febrer, el Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a 71 empreses i entitats adherides al Pla de Qualitat Turística en Destinació (SICTED). L’acte ha tingut lloc a les 11 h a Ca la Pruna. En l’entrega dels reconeixements hi ha estat present l’alcalde de Pals, Carles Pi; el president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Manel Loureiro i el vicepresident primer i conseller comarcal de Turisme, Xavier Dilmé.

L’objectiu d’aquestes distincions és garantir que s’ofereix el millor servei amb les millors garanties, tot perseguint la millora contínua i promovent un nivell bàsic de qualitat per a tots els serveis i recursos vinculats al turisme del Baix Empordà. Les empreses, serveis i institucions distingides pel Pla de Qualitat Turística en Destinació SICTED són anualment avaluades i renoven el seu compromís de qualitat per mitjà del compliment d’un conjunt de bones pràctiques que afecten, entre d’altres, a la gestió de les persones, l’atenció i tracte amb el client, la comunicació dels serveis, la venda de productes, la relació de proveïdors, el manteniment de les instal·lacions o la gestió mediambiental sostenible. 

Aquest pla de qualitat es basa en el Sistema Integral de Calidad Turística Española en Destino (SICTED), promogut per la Secretaría de Estado de Turismo i la Federación Española de Municipios y Provincias. El SICTED s’implanta actualment a 190 destinacions de l’Estat espanyol amb més de 13.000 empreses adherides i/o distingides.

Actualment estan distingides una gran varietat d’institucions al Baix Empordà, entre elles a Pals: les Oficines de Turisme i les platges.

Les empreses locals Camping Interpals i l'hotel Es Portal també van rebre un distitntiu com empreses perquè respecten el compliment d’un conjunt de bones pràctiques que afecten, entre d’altres, a la gestió de les persones, l’atenció i tracte amb el client, la comunicació dels serveis, la venda de productes, la relació de proveïdors, el manteniment de les instal·lacions o la gestió mediambiental sostenible.